Do zakresu działania Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należą sprawy zagadnień finansowych Powiatowej Stacji, a w szczególności:
  • prawidłowe stosowaniem zasad rachunkowości zapewniające rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej, wyniku finansowego oraz przepływów finansowych;
  • terminowe i prawidłowe dochodzenie roszczeń i egzekucja należności;
  • sporządzanie sprawozdawczości finansowej;
  • obliczanie wysokości wynagrodzeń, zasiłków itp., sporządzanie list płac, zasiłków i innych należności pracowników oraz prowadzenie ewidencji analitycznej w tym zakresie;
  • ewidencja syntetyczna i analityczna dowodów finansowych;
  • prowadzenie rozliczeń ZUS;
  • naliczanie składek ZUS, terminowe rozliczanie i prowadzenie ewidencji analitycznej;
  • prowadzenie spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  • ustalanie zasad rachunkowości, ich opis i wdrażanie;
  • prawidłowe wykonywanie i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  • prawidłowe wykonywanie i okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
  • sporządzanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego jednostki;
  • sporządzanie innych sprawozdań finansowych, do których dane wynikają z ksiąg rachunkowych;
  • wykonywanie, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości oraz innych aktów prawnych zakładu;
  • przestrzeganie obowiązujących zasad rozliczeń pieniężnych, terminowe egzekwowanie należności i dochodzenie roszczeń spornych;
  • prawidłowe i terminowe rozliczenia z tytułu podatku dochodowego, VAT, podatków lokalnych, rozliczeń z budżetem państwa i budżetem samorządu terytorialnego;
  • prawidłowe i rzetelne sporządzanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdań statystycznych;
  • określenie zasad regulacji zobowiązań;
  • prowadzenie analiz i opracowań ekonomicznych określonych przez Dyrektora lub z własnej inicjatywy, przedstawianie Dyrektorowi wniosków wynikających z tych analiz;
  • wnioskowanie w zakresie usprawnień organizacyjnych jednostki, zmiany struktury, powiązań, rozliczeń, budżetowania itp.;
  • wnioskowanie i przeprowadzanie na zlecenie Dyrektora kontroli wewnętrznych, w zakresie prawidłowości obiegu dokumentów, gospodarki materiałowej, gospodarowania majątkiem zakładu i innych;
  • opracowywanie tez i wytycznych w zakresie form i metod kontroli przedmiotowych.

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. czwartek, 15, wrzesień 2016 10:47 Grzegorz Misztal